• realizace v roce 2007 / 01-05

  • cementovláknité desky SWISSPEARL - Reflex Platinum 9020 - 1500 m2

  • montáž na hliníkovou podkladní konstrukci ETANCO - oddálení 14 - 28cm od nosné obvodové stěny

  • vypracována vlastní realizační projektová dokumentace fasádního systému SWISSPEARL

Realizace obvodového pláště budovy hlavního nádraží bylo prováděno z fasádních panelů Swisspearl. Fasádní systém Swisspearl je založen na exaktní přesnosti rozměrů jednotlivých panelů, které jsou řezány na přesný rozměr u výrobce ve Švýcarsku. Proto musela být budova zaměřena laserem, aby byl vyprojektován prováděcí řezný plán fasády. Z výsledků měření bylo patrné, že se za třicet let své existence objekt pohnul, tzv. si sedl. Např. východní roh na jižní fasádě je u atiky o 17 cm níže než roh západní. Také jednotlivé obvodové zdi byly nachýleny mimo původní půdorys objektu. Kvůli nejasné skladbě zdiva nosné část budovy – heraklit, maltové lože a keramický obklad – byly provedeny sondy a tahové zkoušky. Všechny tyto úkony pro své projekční a montážní práce prováděla naše firma - fasádní systém DOMbau.


Pohled na výpravní budovu hlavního nádraží a její postupný průběh proměny obvodového pláště


Průměrná vzdálenost panelů od stávající nosné zdi je 14 cm, kromě západní fasády, kde vzdálenost činí až 28 cm kvůli předsazení před konstrukci prosklených stěn (oken). Pro uchycení nosného roštu do pevného materiálu zdiva byly použity hmoždiny 8–20 cm. Fasádní rovina byla vytyčena dvěma body na ostění prosklených stěn modrého skla. Budova nádraží byla zateplena tepelnou izolací Orsil Fassil tloušťky 100 mm. 


Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti